KFF.
Stworzyliśmy nową odsłonę identyfikacji wizualnej i strategię komunikacji dla jednej z najstarszych imprez filmowych na świecie!
wyzwanie.
Przez lata KFF zjednał sobie rzeszę zagorzałych fanów, również w branży filmowej. Ale rozwój wielu nowszych przeglądów dokumentów i wzmocniona pandemią popularność kina on-line przyspieszyły decyzje o zmianach, które poszerzą bazę odbiorców i zapełnią kina nowymi widzami festiwalu.
Dotychczas Festiwal budował swój wizerunek na różnorodności ponad 200 tytułów, co roku kreując autorską, plastyczną komunikację wokół wybranego tematu głównego. Elementem stałym był jedynie logotyp Festiwalu.
rozwiązanie.
Zaproponowaliśmy ideę kreatywną - INSIDERA. To pozwoliło nam opowiedzieć o samym festiwalu szerszej grupie docelowej. Stworzyliśmy spójną identyfikację wizualną, która będzie wykorzystywana podczas kolejnych edycji wydarzenia. Uporządkowaliśmy content w social mediach i, dzięki przemyślanej strategii, podwoiliśmy sprzedaż festiwalowych karnetów. Rozwiązania projektowe przełożyliśmy także do digitalu i książki programowej festiwalu.
Jak opowiedzieć o tak kultowej imprezie filmowej?
Najlepiej z pozycji festiwalowicza.
1000 reakcji.
Reakcji na posty w social media
200 konwersji.
Konwersji z kampanii sprzedażowej
1,6 mln.
zasięg kampanii na poziomie 1.6 mln.
podsumo-wanie.
Odpowiednio dobrany język graficzny nadał marce emocję oraz czytelną ideę. Działania przełożyły się również na wzrost świadomości i sprzedaży biletów, a także zbudowanie nowego grona odbiorców zainteresowanych wydarzeniem. Nowa idea rozniosła się wśród festiwalowiczów, a KFF będzie ją rozwijał podczas kolejnych edycji. INSIDER pozwolił uporządkować wszystkie działania Krakowskiego Festiwalu Filmowego, a kolejne edycje zyskają spójną oprawę graficzną.