Ruszyła 24. edycja Szlachetnej Paczki
Hand Made już po raz piąty wspiera kampanię Szlachetnej Paczki. Agencja odpowiada za ideę komunikacji, scenariusz spotu i nadzór kreatywny oraz jest autorem koncepcji tegorocznego Raportu o biedzie.
“Nie spodziewasz się, co potrafi Twoja Paczka” to główny przekaz płynący z kampanii. Zespół Hand Made opracował ideę platformy komunikacji oraz scenariusz tegorocznego spotu, który został zrealizowany na taśmie 35 mm - co nadaje wyjątkowego charakteru całej opowieści. Kampania odpowiada na jedno z kluczowych wyzwań, jakim jest obawa potencjalnych darczyńców, czy samodzielnie poradzą sobie z organizacją paczki. Dlatego Stowarzyszenie WIOSNA wraz Hand Made podkreślają, że pomoc nie wymaga działania w pojedynkę. Wręcz przeciwnie – wspólne zaangażowanie z bliskimi czy znajomymi jest gestem budującym wspólnotę.
Darczyńcy są często zaskoczeni, jak wiele osób potrafi połączyć przygotowanie paczki dla jednej rodziny. Dzięki temu pomoc nabiera głębszego wymiaru – staje się czymś więcej niż wyłącznie wsparciem materialnym. A spotkanie darczyńców i obdarowanych to moment, który obdarowuje podwójnie – niesie radość zarówno tym, którzy dają, jak i tym, którzy otrzymują. Szlachetna Paczka to dla nas za każdym razem ogromna satysfakcja i przywilej pracy przy projekcie, który zmienia życie tak wielu osób.
Zofia Tarnawczyk
Senior Copywriter w Hand Made
Chcieliśmy pokazać, że zrobienie Szlachetnej Paczki jest prostsze, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy post w mediach społecznościowych, SMS, krótka rozmowa z kolegami z pracy czy sąsiadem spotkanym w windzie, żeby zebrała się grupa osób gotowych pomagać. Kampanijne hasło „Nie spodziewasz się, co potrafi Twoja Paczka” odnosi się nie tylko do łatwości, z jaką znajdują się osoby chętne do pomocy. Mówi też o tym, jak wielką wartość ma pomoc dla potrzebujących rodzin – nie tylko odciąża je w zakupie niezbędnych rzeczy, ale wnosi również radość i nadzieję do ich życia.
Katarzyna Kowalska
Ekspertka ds. komunikacji, Stowarzyszenie Wiosna
Hand Made, we współpracy ze Stowarzyszeniem Wiosna, opracowała także kreatywną koncepcję tegorocznego Raportu o biedzie. Autorzy raportu posługują się symbolem fikcyjnego “Biedańska”, ale historie jego mieszkańców są druzgocąco prawdziwe. Miasto zostało wykreowane, by ukazać problem, który nie może być dłużej bagatelizowany. Niemal 2,5 mln Polaków żyje w skrajnym ubóstwie. To 6,6% populacji Polski. Tylko w 2023 r. ich liczba wzrosła o 47%. Na stronie www.szlachetnapaczka.pl można zostać darczyńcą i wybrać potrzebującą rodzinę.
Agencja Hand Made pracuje ze Stowarzyszeniem Wiosna i Szlachetną Paczką na zasadach pro publico bono, wspierając instytucję strategicznie i kreatywnie od 5 lat. Działania są rokrocznie nominowane do nagrody Effie Awards Poland - w tym roku projekt znalazł się na shortliście w kategorii “Long Term”.
Hand Made od 18 lat projektuje mądre rozwiązania marketingowe we wszystkich kluczowych kanałach. Agencja zapewnia wsparcie strategiczne, kreatywne i produkcyjne w zakresie obsługi full service. Efektywność Hand Made potwierdzają nagrody, raporty branżowe i oceny klientów, w tym czterokrotne wyróżnienie spośród najlepszych polskich agencji reklamowych w raporcie Media & Marketing Polska.