Czytaj
Case study
Zobacz spot
Więcej
Google maps
Powly
O nas
Wszystkie realizacje
Logotyp agencji reklamowej Hand Made w kolorze białym.

Hand Made z brązową Effie za Szlachetną Paczkę

8/1/2025
Udostępnij:
Pobierz:
docx
PDF

Hand Made z brązową Effie za Szlachetną Paczkę

Kampania "Szlachetna Paczka 2020" otrzymała brązową statuetkę w tegorocznym rozdaniu Effie Awards Poland. To najważniejsza polska nagroda za efektywność działań marketingowych.

Stowarzyszenie Wiosna (organizator akcji “Szlachetna Paczka”) i agencja Hand Made, wraz z partnerami akcji: ISTV Media, Studio Pigeon oraz Semartis, zostali nagrodzeni w kategorii Non-profit & Public Service za kampanię “Szlachetna Paczka 2020”. Konkurs Effie nagradza efektywność – dobrze zaplanowane kampanie i przełożenie działań na wyniki.

Hand Made od dwóch lat na zasadach pro publico bono współpracuje ze Stowarzyszeniem Wiosna, wspierając instytucję strategicznie i kreatywnie. W przypadku kampanii z 2020 roku agencja była odpowiedzialna między innymi za platformę komunikacyjną i scenariusz spotu telewizyjnego. Cała kampania powstała w wyjątkowo trudnych okolicznościach, będąc najtrudniejszą do zrealizowania w ciągu 20 lat działania Szlachetnej Paczki.

Pandemia i obowiązujące w 2020 roku obostrzenia spowodowały, że Szlachetna Paczka, opierająca się na spotkaniach z ludźmi, organizowaniu punktów zbiórek i pracy tysięcy wolontariuszy, stanęła pod znakiem zapytania. Zamknięte szkoły, Polacy zmęczeni pomaganiem po wielu oddolnych akcjach “covidowych” i coraz większa niepewność co do dalszej sytuacji finansowej wielu rodzin, spowodowały, że organizacje charytatywne w Polsce obawiały się najgorszych wyników, a jednocześnie dawno już nie były aż tak potrzebne. Kampania wymagała więc szczególnie mocnego osadzenia strategicznego i zdiagnozowania punktów zapalnych oraz barier komunikacyjnych. Platforma została oparta o wyniki badań własnych Stowarzyszenia Wiosna, w tym wywiadów z uczestnikami poprzednich edycji.

Zespół Stowarzyszenia Wiosna i agencji Hand Made wyciągnął wniosek, że często dopiero w trakcie pierwszego kontaktu ze Szlachetną Paczką Polacy uświadamiają sobie, jak  wiele osób jest w jeszcze trudniejszej sytuacji niż oni. Postawiono więc na przewrotny w kontekście 2020 roku temat szczęścia. Sformułowanie “szczęście to…” i jego dopowiedzenia miały za zadanie uświadomić Polakom, jak bardzo ich pomoc jest potrzebna.

Na bazie nowej platformy i z zaangażowaniem wszystkich partnerów Szlachetnej Paczki osiągnięto wyniki, które daleko przekroczyły zakładane. Oto kilka z nich:

  • ponad 14 tysięcy wolontariuszy zgłosiło się w całej Polsce, we wszystkich potrzebnych regionach
  • wartość wsparcia przekazanego w Szlachetnych Paczkach przekroczyła 51 milionów złotych, tym samym wzrosła o ponad 5 milionów złotych w porównaniu do poprzedniego roku,
  • dodatkowa pomoc z wpłat indywidualnych wzrosła aż o 96%!

I najważniejsze: wszystkie rodziny otrzymały wsparcie, które pomoże im stanąć na nogi, i które daje nadzieję oraz szansę na lepsze życie. To aż 14 016 mądrze wspartych rodzin.

Agencja Hand Made współpracuje ze Stowarzyszeniem Wiosna także przy kolejnej kampanii Szlachetnej Paczki, jednocześnie wspierając inne projekty pomocowe stowarzyszenia.

No items found.
Udostępnij:
Pobierz:
docx
PDF
Author image
Patrycja Kotlarz
Marketing Executive Hand Made
690 809 444
Author image
Dominik Wełna
Business Developer Hand Made
506 068 772
Czytaj
Case study
Zobacz spot
Więcej
Google maps
Powly
O nas
Wszystkie realizacje